Pokroková Británie zakazuje ‚škodlivé‘ genderové stereotypy v reklamě

NWO

LONDON (AP) — Zaměstnáním sklíčení manželé a domácími pracemi zatížené maminy byly zákonem, který nabyl účinnosti v pátek, v britských reklamách zakázány v rámci razie na „škodlivé“ genderové stereotypy.

Podle nových předpisů nesmí reklama obsahovat „genderové stereotypy, které pravděpodobně způsobí škody nebo závažné rozsáhlé pobouření.“

K příkladům patří líčení muže, který nezvládne vyměnit plenku, nebo ženy, co neumí zaparkovat auto, nebo reklamy naznačující, že vaření a úklid je čistě na ženách.

Dodržování bude hodnotit dozorčí orgán nad tímto průmyslem Úřad pro reklamní standardy. Ten sice nebude mít pravomoc uvalovat pokuty, ale britské vysílače jsou vázány podmínkami svých licencí, že musí poslouchat jejich výnosy.

Tento dozorčí orgán, který už dříve zakázal reklamy naznačující mladým ženám, že je žádoucí, aby byly nezdravě hubené, uvedl, že nebude zakazovat všechny stereotypy, jako zákaz uklízejících žen nebo mužů provádějících opravářské práce.

Úřad řekl, že se zaměří na odstranění těch, které jsou škodlivé, jako reklamy s kontrasty mezi „starostlivými“ děvčaty a „odvážnými“ kluky nebo zesměšňování mužů při provádění stereotypově „ženských“ činností.

„Prostě řečeno, zjistili jsme, že v reklamách se mohou někdy líčit věci limitující lidský potenciál,“ řekl generální ředitel Úřadu pro reklamní standardy Guy Parker.

„Je v zájmu žen i mužů, naší ekonomiky a naší společnosti, aby reklamy toto zastaralé portrétování jasně opustily, a jsme potěšeni, jak tento průmysl jasně podle tohoto dirigování reaguje.“

Hulton Archive/Getty Images

BREITBART LONDON

15 Jun 2019

Zdroj: https://www.breitbart.com/europe/2019/06/15/uk-bans-harmful-gender-stereotypes-advertisements/

Sdílejte přátelům

Komentujte

  Subscribe  
Upozornit na