Ještě více izolované Rusko teď s Čínou postaví vysokorychlostní železniční propojení za 240 miliard $

Nezařazené
Podpořme Reformy.cz zakoupením užitkových předmětů včetně oděvních doplňků s tématickou výzdobou, publikací, vlasteneckých samolepek na poznávací značky aj. na eshop.reformy.cz

Probíhající ‚izolace‘ Ruska nabrala dnes další izolační obrat, když jak hlásí Bloomberg, se Čína chystá postavit 7 000 kilometrů dlouhé vysokorychlostní železniční spojení z Pekingu do Moskvy za cenu 1,5 bilionu yuanů (242 miliard $), což prohlásila vláda města Pekingu. To železniční spojení – které zkrátí dobu cestování mezi Pekingem a Moskvou z 5 dnů na 30 hodin – signalizuje 10 leté partnerství mezi těmito dvěma národy a následně z tohoto projektu vylučuje francouzskou společnost Alstom.

Jak hlásí Bloomberg:

Čína postaví 7 000 kilometrů dlouhé vysokorychlostní železniční spojení z Pekingu do Moskvy za cenu 1,5 bilionu yuanů (242 miliard $), uvedla pekingská městská vláda na stránce sociální sítě Weibo.

Tohle železniční spojení chce zajišťovat cestování po Evropě a Asii, uvedla v příspěvku na Weibo, čínském ekvivalentu Twitteru, z 21. ledna pekingská městská vláda. Cesta z Pekingu do Moskvy zabere „dva dny“ a povede přes Kazachstán, sděluje se v příspěvku.

Navržená železnice přichází v okamžiku, kdy Ruská ekonomika zápasí o znovuoživení po propadu cen ropy, a když jsou vztahy s US a s Evropou zhoršené kvůli Ukrajinskému konfliktu, a v době, kdy se Čína protlačuje na mezinárodní trh s technologiemi vysokorychlostních železnic.

Tato železnice přišla na přetřes už v listopadu po loňské rusko-čínské dohodě o největším kontraktu na dodávky zemního plynu v historii, řekl 18. listopadu v interview první vicepresident státem vlastněných Ruských drah OAO, když tvrdil, že tento plán bude stát 60 miliard $, aby dosáhl na ruskou hranici, a zkrátí cestu z Pekingu do Moskvy z pěti dnů na 30 hodin.

Podpořme Reformy.cz zakoupením užitkových předmětů včetně oděvních doplňků s tématickou výzdobou, publikací, vlasteneckých samolepek na poznávací značky aj. na eshop.reformy.cz

Postavit trať do Pekingu potrvá osm až deset let, řekl v listopadu Mišarin.

***

A umožní novou nejdelší železniční cestu na světě…

Ale jak uvádí Malaysia Chronicle, ne všichni jsou vítězi.

Stavba tohoto ohromného projektu je na China Railway High-speed (CHR), což je pobočka státem kontrolované China Railway (CR).

Spolupracovat budou s místní ruskou firmou Uralvagonzavod, když se rozhodli z projektu vyřadit francouzskou společnost Alstom, jednoho ze světových vůdčích výrobců vysokorychlostních vlaků.

***

A následují ještě další s izolací se neslučující aktivity…

V květnu po více než desetiletí rozhovorů vývozce zemního plynu OAO Gazprom dosáhl s Čínou dohodu za 400 miliard $ na postavení plynovodu a zahájení dodávek. Mišarin v listopadu ve svých komentářích srovnal tuhle novou dopravní síť, „co se týče rozsahu a významu,“ se Suezským kanálem.

Podpořme Reformy.cz zakoupením užitkových předmětů včetně oděvních doplňků s tématickou výzdobou, publikací, vlasteneckých samolepek na poznávací značky aj. na eshop.reformy.cz

Tato sdělení přichází měsíc poté, co delegace do Moskvy vedená čínským premiérem Li Keigiangem podepsala dohody zahrnující spolupráci na vysokorychlostních železnicích, dohodu o tříletých swapech místních měn na 150 miliard yuanů (24 miliard $) a dohodu proti dvojímu zdanění.

***

Tak kdo je teď izolovaný?

Pro Reformy.cz přeložil Miroslav Pavlíček

Zdroj: zerohedge.com

Čtěte také:

Sdílejte přátelům

44
Komentujte

0 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na