Elitní německá univerzita obviněna z posluhování čínskému komunistickému režimu

Mezinárodní konflikty, NEJZAJÍMAVĚJŠÍ NOVINKY, NWO

Freie Universität Berlin (FU), tj. jedna z nejelitnějších univerzit Německa, byla obviněna ze zaplétání se do zvláštních vztahů s čínskou státní univerzitou a z úzkých vztahů s Pekingem, hlásí německé noviny.

Berlínská univerzita založená v Západním Berlíně v raných dnech Studené války udržovala úzké vztahy s Pekingskou univerzitou (PKU) a spolu s touto čínskou institucí se zapojila do četných projektů včetně založení v Německu prvního Kunfuciova institutu v roce 2006.

Kunfuciův institut má partnerství s akademickými institucemi po celém Západu včetně Spojených států, ale v posledních měsících se stal předmětem prověřování, když zákonodárci Republikánské strany v USA tento měsíc oznámili vyšetřování amerických aktivit tohoto institutu.

Mezitím poslední zbývající pobočku Kunfuciova Institutu v dubnu zavřelo Švédsko, a to hlavně kvůli sporu o švédského občana Gui Minhaie, který vydal knihu proti Čínské komunistické straně (CCP).

Podle tvrzení ve zprávě německých novin Die Welt byla Freie Universität Berlin zapojena do několika projektů s Pekingskou univerzitou, i přes interní zprávu, kterou tento list získal, jež PKU uvádí jako „problematického partnera“ kvůli vylučování studentů kritických ke komunistickému režimu.

Jedním ze společných projektů je čínský překlad Historicky kritického slovníku Marxismu, o kterém expert na Čínu Sebastian Heilmann z University v Trieru tvrdí, že je kvůli cenzuře v Číně „problematický“.

„Marxistický výzkum v Číně nemá nic společného s autonomní, kritickou vědou,“ řekl.

Podle této zprávy by také viceprezident FU Klaus Mühlhahn měl mít dlouhodobé konexe s čínským režimem a říká se, že často dával interview čínským státním médiím.

Mühlhahn rovněž pracoval pro berslínskou konzultační firmu Finiens, která se údajně specializuje na Čínu a poskytuje přednášky o „národních značkách“, neboli o tom, jak mohou státy v zahraničí zlepšit svou image.

Mühlhahn trvá na tom, že od této firmy nebral žádné peníze a zajímal se o „lepší pochopení vztahů mezi oběma zeměmi na tomto poli.“

Tato tvrzení v Německu přichází po podobných z víkendu z Velké Británie, kde noviny The Express referovaly o politickém sporu kvůli vztahům mezi poradcem labouristického vedení sira Keir Starmera – děkana Durhamské univerzity profesora Thom Brookse a Čínskou globální televizní sítí (CGTN).

Tento list psal, že profesor Brooks napsal řadu článků pro čínský vládou kontrolovaný státní vysílač, hlavně o britské politice, ale také s kritikami amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Čínská infiltrace do univerzit rovněž v listopadu 2019 vedla profesora Ghristophera Hughese z London School of Economics (LSE) k domněnkám, že „činitelé čínského Kunfuciova institutu konfiskovali články, které na akademické konferenci zmiňovaly Tchajwan.“

Další zpráva z loňského prosince také tvrdila, že Čínská armáda použila různé skupiny k infiltraci univerzit v UK, Rakousku, Německu a Švýcarsku.

STR/AFP via Getty Images

CHRIS TOMLINSON

26 May 2020

Zdroj: https://www.breitbart.com/europe/2020/05/26/elite-german-university-accused-serving-chinese-communist-regime/

Sdílejte přátelům

1 1 vote
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments